Bystrzyca – Ostry /schronisko turystyczne/ 946 m n.p.m.

Termin: 22.07.2017

82% teren, 18% asfalt

Opis trasy:

W tym roku również startujemy z placu miejskiej oczyszczalni ścieków. Kierujemy się w kierunku osiedla „Záolší”. Tutaj kończy się droga asfaltowa i dalej jedziemy leśną drogą aż do przecięcia z pierwszą napotkaną drogą asfaltową. Skręcamy w lewo, wjeżdżamy na asfalt i kontynuujemy jazdę trasą rowerową „Po stopách hutnictví”, po ok. 600m skręcamy w prawo i kontynuujemy jazdę drogą asfaltową aż do osiedla „Sobulanka”. Na końcu osiedla trasa po raz pierwszy zaczyna się wspinać stromo w górę. Nagrodą są wspaniałe widoki w lewo na Wędrynię i Bystrzycę. Trawersem wzniesień Skalka i Kykula dojeżdżamy do gospody „U Jarząbka” nad wioskę Koszarzyska. We wiosce wjeżdżamy na niebieski szlak turystyczny rozpoczynając bardzo trudny podjazd podjazd. Przejedziemy przez siodło pod Ostrym, gdzie skręcamy w lewo i po łące znowu wspinamy się ostro w górę, tym razem żółtym szlakiem turystycznym w kierunku Ostrego. Ostry podjazd kończy się wjazdem na ścieżkę rowerową 6083, skąd do mety pozostanie nam jeszcze ok. 2 km. Jedziemy w kierunku schroniska na Ostrym. Na ostatnim odcinku wyścigu jedziemy kamienistą drogą, często niszczoną przez deszcze gdzie trudność stanowią są wypłukane koryta i sterczące duże kamienie.

Na trasie nie występują zjazdy, ani żadne poważne trudności techniczne.

Start: Plac miejskiej oczyszczalni ścieków – 366 m n.p.m.

Meta i zakończenie: Ostry /schronisko turystyczne/ 946 m n.p.m.

Długość: 11 km

Suma podjazdów: 580 m

Suma zjazdów: 0 m

Uwaga:

– na turystów pieszych i rowerowych

– ostrożna jazda na startowym odcinku asfaltowym /jazda w otwartym ruchu drogowym/

– prace leśne

Zalecane opony: szerokie, ze średnio grubym bieżnikiem

Odcinki „z buta”: dla mniej wprawnych – dwa krótkie fragmenty w rejonie Siodła pod Ostrym