Pomysł Ustrońskiej Szkoły MTB jako letniego odpowiednika szkoły narciarstwa biegowego zrodził się już kilka lat temu. Idea Szkoły jest taka sama jak naszej Szkoły Narciarskiej: chcemy Wam dać możliwość treningów z najlepszymi trenerami, którzy nauczą podstaw techniki jazdy na rowerze górskim, przekażą zasady zachowań w trudnym górskim terenie, nauczą podstaw prawidłowego treningu. Będziemy Was uczyli metod doboru sprzętu, podstaw serwisowania i poruszymy wiele innych ciekawych tematów związanych z rowerami górskimi.

Za najlepszego kandydata do poprowadzenia inauguracyjnych zajęć Szkoły uznaliśmy Darka Batka, który jest nie tylko najbardziej utytułowanym zawodnikiem, startującym w naszym cyklu od początku jego istnienia (Wicemistrz Świata w MTB, wielokrotny Mistrz Polski), ale jest również od wielu lat naszym Przyjacielem. Korzystając z obecności Darka w naszych stronach przy okazji startu w maratonie mtb w Wiśle, poprosiliśmy go, żeby znalazł czas na poprowadzenie niedzielnego treningu.

Spotkaliśmy się o godzinie 10.00 na ustrońskim Rynku i po krótkiej części teoretycznej dotyczącej ustawienia roweru wyruszyliśmy na wcześniej zaplanowaną trasę: bulwarem pojechaliśmy do Dobki, stamtąd, po kolejnym krótkim wykładzie Darka, pokonaliśmy pierwszy stromy podjazd na Zakrzosek. Dalsza część naszego treningu to trasa wiodąca przez Orłową i Beskidek na Równicę. Szczególnym zainteresowaniem uczestników treningu cieszyły się najtrudniejsze fragmenty trasy, na których można było wypróbować i porównać nie tylko swoją wydolność, lecz również to, co w kolarstwie górskim najważniejsze: umiejętność pokonywania technicznych trudnych podjazdów i zjazdów. Możliwość zobaczenia, jak na takich odcinkach radzi sobie nasz Mistrz, była bezcenna. Darek zresztą zaimponował nam nie tylko swoimi doskonałymi umiejętnościami kolarskimi. Pokazał również świetny warsztat trenerski, a nade wszystko dał się poznać jako niezwykle otwarty i sympatyczny człowiek. Prawie trzy godziny upłynęły w świetnej atmosferze, i mamy nadzieję że były dla uczestników bardzo owocne. Na Równicy zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie na tle tablicy z rekordowymi wynikami w naszych zawodach, na której Darek od zawsze „okupuje” pierwszą pozycję. Zdradzimy przy tym, że Darek planuje na sierpniowych zawodach atak na swój rekord z 2011  roku.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. W najbliższych dniach zamieścimy również filmik z treningu. Do zobaczenia następnym razem!